Want als werkgever wil je dat iedereen een baan heeft die ertoe doet. Je wilt Betekenisvol Werk bieden. Wat betekent werk voor onze collega’s en waarom doen ze wat ze doen? De schoonmakers van Nederland weten dat. Zij maken Nederland schoon en leveren daarmee een belangrijke bijdrage aan de hoge kwaliteit van ons dagelijks leven. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat weten waarom je het werk doet een belangrijke factor is bij hoe betekenisvol je je werk ervaart.

Maar hoe nu verder? Want een medewerkersbetrokkenheidsonderzoek uitvoeren en de resultaten vergelijken met het vorige onderzoek is één. Maar wat ga je daar vervolgens mee doen…? Hago gaat daadwerkelijk met de resultaten aan de slag.

Het instrument Betekenisvol Werk geeft namelijk direct aan waar de pijnpunten zitten, welke factoren meer aandacht behoeven. Wat is nodig om die positief te beïnvloeden? Wij kunnen het als werkgever invullen, maar is dit ook waar onze medewerkers behoefte aan hebben? Om die reden gaan we in gesprek met medewerkers. Via werkoverleggen of workshops wordt samen met hen naar oplossingen gezocht die vervolgens worden geïmplementeerd. Dan is de cirkel mooi rond; continue verbetering voor het leveren van positieve impact!

Bekijk hier het filmpje hoe we dat doen

#samenbijdragen

Volgende keer gaan we in op het leveren van impact met Betekenisvol Werk.